יום שני, 19 באוגוסט 2013

שיקים חוזרים, תופעה עם פתרון?


שיקים חוזרים , תופעה עם פתרון?

שיקים חוזרים היא לא תופעה נדירה גם במדינתנו הקטנה, על פי סקר שוק שנערך בנושא בכל שנה ישנם כ5 מיליון שיקים ללא כיסוי שניתנים כתשלום על מוצר או שירות שניתן ללקוח, והיקף כלל שיקים חוזרים בארץ נמדד בסכום עתק של מעל ל2.1 מיליארד שקלים. מדינת ישראל שמודעת שיש שיקים ללא כיסוי בהיקף גדול שנתינים בכל שנה ומשארים את הסוחר או נותן השירות עם שיקים חוזרים ביד ובלי התמורה לשירות שניתן, נותנת מספר אפיקים ודרכים בה הנפגע לא יישאר חסר כל. 
אחת האפשרויות הנפוצות לגביית שיקים ללא כיסוי היא על ידי הוצאה לפועל. תהליך גביית השיק על ידם כרוך בהצגת השיק המקורי, ייפוי כוח של עורך דין במידה ויש יש ייצוג מקצועי וכמו כן גם אישור משרד הפנים לגבי פרטיו האישיים של נותן השיק על מנת לוודא שמדובר על אדם קיים ושיהיה ניתן לאתרו, במקים שונים ההוצאה לפועל יכולה לפטור את הצגת הפרטים. כמו כן ישנם עוד דרכים לטיפול.

חברת גביית שיקים , מה היתרון?


עד כאן הכול טוב ויפה הבעיה מתחילה שהיקף העסקה בין הלקוח לנותן השירות כרוך בכמות גדולה של שיקים חוזרים, סכומים גדולים או אי רצון של נותן השיקים לשתף פעולה בכל תהליך הגבייה, במקרה הנ"ל עדיף ייצוג של עורך דין משפטי או של חברת גביית שיקים חוזרים חוקית. 

חברת גביית השיקים פועלת בכל הדרכים החוקיות על מנת לדאוג שמקבל השיק יקבל את הכסף מהלקוח שנתן שיק ללא כיסוי, וכמו כן דואגת כי גם מקבל השיק דובר אמת ומוודא כי השיקים ללא כיסוי שניתנו אמתיים ולא מזויפים.

שיקים ללא כיסוי בסכומים קטנים:

ישנם מצבים שכיחים יותר בהם ניתנים שיקים חוזרים המכילים סכומים קטנים. במקרים אלו לרוב יש ניסיון להסדר עם נותן השיק על מנת לקבל את התשלום באופן אחר, אך לא פעם הדבר לא נושא הצלחה ולעתים עקב הטרחה הגדולה שיש בתהליך גביית שיקים ללא כיסוי על ידי הוצאה לפועל, גבייה בתהליך משפטי או עקב ההוצאה הכספית הכרוכה בשכירת עורך דין או חברת גבית שיקים, מעדיף מקבל השיק לוותר בחוסר ברירה על הסכום שמגיע לו. במקרים הללו מציעות חברות גבית השיקים אפשרות של טיפול חינמי בשני דרכים, אפשרות אחת היא טיפול מלא של חברת הגבייה בשיקים החוזרים ולאחר שהושג תשלום לשיקים ללא כיסוי שניתנו מקבל השיק נותן חלק מהסכום לחברה, האפשרות השנייה היא החלפה של השיק בשוברים או הטבות שניתנות במקום השיק החוזר.

ניתן לפנות לטלפון 

072-2650625





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה